Zamknij

Artykuł sponsorowany — Dlaczego warto i jak napisać dobry tekst sponsorowany?

11:09, 04.03.2019 | materiały partnera

Artykuły sponsorowane to jedne z najczęściej obecnie wykorzystywanych sposobów marketingu internetowego. Ich popularność bierze się m. in. z możliwości budowania pozytywnego wizerunku marki, dużego zasięgu, targetowania odbiorców czy możliwości pozyskiwania backlinków w Link Buildingu. Choć są wykorzystywane w różnym celu, niezaprzeczalnie mają wiele plusów i są korzystne pod wieloma względami. Stworzenie odpowiedniego artykułu sponsorowanego to klucz do sukcesu, dzięki któremu czytelnik sam przejdzie do linka umieszczonego w tekście i wejdzie na naszą stronę firmową. Aby go napisać poprawnie, wystarczy kierować się kilkoma wskazówkami i poradami. Czym zatem jest artykuł sponsorowany? Jakie ma korzyści? Jak napisać do poprawnie i na co zwracać uwagę? Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania oraz przydatne wskazówki.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to tekst tematyczny publikowany na stronach tematycznych czy serwisach, który zawiera subtelną reklamę naszej firmy i link do strony naszej marki. Jest on publikowany z zamierzeniem pozyskiwaniem klientów, a jego charakter jest neutralny i nienachalny. Dobry tekst sponsorowany musi zaciekawić czytelnika, aby ten na końcu artykułu skorzystał z krótkiej informacji o naszej firmie i użył linku, przechodząc na naszą witrynę “głodny” dalszych informacji czy zapoznania się z tematem. Wyjątkiem są teksty sponsorowane typowo o naszej firmie przedstawiające np. jubileusz 20-lecia na rynku w prasie branżowej. Artykuły sponsorowane są publikowane na portalach tematycznych, serwisach lokalnych lub portalach ogólnokrajowych. Ich ceny rozpoczynają się od kilkunastu złotych za publikację na stronie tematycznej. Cena tekstu sponsorowanego w serwisie lokalnym lub rozpoznawalnej domenie może wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych a na topowych serwisach krajowych nawet powyżej tysiąca złotych. Na rynku istnieją liczne portale, które łączą reklamodawców z Influencerami którzy publikują płatne treści — w tym teksty sponsorowane na własnych blogach czy liczne ogłoszenia prywatne od właścicieli stron tematycznych albo portali lokalnych. Na koszt składa się sama publikacja i przygotowanie tekstu lub sama publikacja, jeśli samodzielnie dostarczamy tekst sponsorowany.

Jakie ma korzyści?

Artykuły sponsorowane posiadają bardzo wiele korzyści, z których warto czerpać. Pierwszą z nich jest budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku. Jeśli publikujemy teksty- poradniki o ciekawej tematyce i w ciekawej formie wiele osób również pozytywnie będzie odbierało naszą firmę. Jeśli tekst jest ciekawy a czytelnicy uznają go za rzetelny — również tak samo odbierać będą naszą markę. Artykuły sponsorowane to również możliwość zwiększenia zasięgu marki. Dotarcie do wielu czytelników i zaprezentowanie im swojej firmy jest bardzo korzystne. Teksty sponsorowane mają również plus w postaci targetowania. Gdy publikujemy nasz tekst na konkretnym portalu, jest on umieszczany w danej kategorii. Czytelnicy interesują się zatem z zasadny tym tematem. Publikując zatem taki tekst sponsorowany, wydajemy efektywnie budżet. Reklama naszej firmy dociera bowiem do osób wstępnie już zainteresowanych kategorią. W ten sposób unikamy emitowania reklamy np. szminki mężczyznom, jak ma to miejsce np. na billboardach lub w tv.

Artykuły sponsorowane używane są również do pozyskiwania backlinków, czyli linków zwrotnych w Linku Buildingu. Pozycja naszej strony internetowej w wyszukiwarce zależy również od tego, czy inne strony zachęcają do przejścia na naszą, umieszczając właśnie linki. Wiele osób używa Link Buildingu jako głównego środka marketingu internetowego licząc na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Artykuły sponsorowane są doskonałą alternatywą do zamieszczenia takich linków na forach tematycznych, które w większości nie są dobre jakościowo i dają mieszane wyniki. Publikacja ciekawego tekstu merytorycznego wraz z linkiem na poczytnej stronie powoduje, że wyszukiwarka Google również rekomenduje naszą witrynę. Publikacje zatem tekstów sponsorowanych wraz z naszym linkiem na serwisach tematycznych czy bogach nie są typowym masowym Link Buildingiem, ale również pozwalają pozyskać linki zwrotne z dobrych jakościowo witryn.

Jak napisać poprawnie tekst sponsorowany?

Napisanie poprawnego i dobrego artykułu sponsorowanego nie jest rzeczą łatwą. Aby go pozyskać, możemy zamówić go u copywriterów, agencji marketingowych lub wykupić pakiet publikacji wraz z przygotowaniem tekstu. Jeśli jednak chcemy mieć kontrolę nad treścią, warto napisać taki tekst samodzielnie. Powinien on być pisany językiem prostym i zrozumiałym. Musi również dobrze się je czytać, a w tym celu warto stosować krótkie zdania i czytelne formatowanie. Tekst taki musi być również merytoryczny i dostarczać ciekawych oraz przydatnych informacji. Tym, co jest najważniejsze w artykule sponsorowanym to jego charakter. Z pewnością nie może być on typowo reklamowy. Najlepiej 80% - 90% poświęcić na ciekawe rozwinięcie tematu a w końcówce nawiązać do naszej firmy. Nawiązanie to musi być również naturalne i nie wzbudzać negatywnych emocji takich jak np. reklamy przerywające nasz ulubiony serial w tv. Dobrym pomysłem jest przedstawienie naszej firmy jako przykład marki, która oferuje takie usługi albo przykładu strony, na której można znaleźć informacje czy specyfikacje i rozwinięcie tematu. Takie zachęcenie czytelnika do przejścia na naszą witrynę nie będzie obcesowe i nie wzbudza negatywnych emocji.

Tekst musi być również pisany poprawnie gramatycznie i stylistycznie. Błędy ortograficzne czy logiczne sprawią, że użytkownicy nie potraktują wpisu profesjonalne a tym samym naszej firmy. Jeśli samodzielnie nie potrafimy napisać takiego tekstu możemy zamówić go u copywritera. W internecie wiele agencji marketingowych, copywriterskich czy sami copywriterzy oferują napisanie tego tekstu. Jego koszt może wynosić od ok. 20 zł do 200 zł za 1000 znaków. Warto wybierać sprawdzone marki z pozytywnymi komentarzami lub copywriterów, którzy oferują portfolio, abyśmy mogli sprawdzić styl oraz jakość pisanych przez innych tekstów.

Źródło: https://mediaclick.pl/content-marketing/

(materiały partnera)
© tarnowska.pl | Prawa zastrzeżone