Zamknij

Jakie pozycjonowanie wybrać, by nie stracić klientów w 2018 roku?

10:55, 08.10.2018 | Materiał Partnera

Wielu przedsiębiorców prowadzących sprzedaż internetową po jednokrotnym wykonaniu optymalizacji zapomina o konieczności ponawiania starań w miarę wchodzenia w życie nowych wytycznych Google. Algorytmy wyszukiwarki co pewien czas zmieniają nieco swoje działania i zaczynają premiować zupełnie nowe aspekty sieciowej działalności. Taką metamorfozę mechanizm zestawiający rezultaty dla danych zapytań przeszedł także i w tym roku.

Zacznij od SEO zorientowanego na człowieka

Co możemy zrobić, aby w dobie nowych sposobów klasyfikacji stron nie stracić dawnej pozycji, a wraz z nią klientów i finansowego obrotu? Odpowiedź jest prosta: musimy postawić większy nacisk na kwestie związane z zadowoleniem przeciętnego użytkownika strony. Jeśli nie chcemy oddawać się pod opiekę agencji marketingowej, która o wszystko zadba kompleksowo, możemy zacząć od audytu u specjalisty z zakresu User Experience. Zwracając szczególną uwagę na funkcjonalność odsłony mobilnej naszej witryny, ekspert wskaże nam jej słabe punkty i zaproponuje poprawki wymagające często poważniejszych zmian w kodzie HTML, skryptach lub stylach strony. Do oceny układu, funkcjonalności i estetyki profesjonaliści od Search Engine Optimization z pewnością dodaliby istotne certyfikaty bezpieczeństwa, uzupełnili tagi oraz meta opisy, przyspieszyli czas ładowania zawartości oraz - zgodnie z tegoroczną praktyką - postarali się o jak najlepsze użycie danych strukturalnych, które od jakiegoś czasu wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Także inne rodzaje prezentacji strony na googlowskim Results Page zostałyby z całą pewnością dodane do profilu domeny. Niezależnie bowiem czy nasz opis na liście odpowiedzi wyszukiwarki uzupełni zdjęcie, mapa czy tez graf wiedzy, z pewnością internauta wybierze serwis, który z miejsca daje się bliżej poznać (źródło: https://afterweb.pl/).

Naucz się pozycjonowania stron w rzeczywistości „mądrego” algorytmu

Po okiełznaniu budowy, działania i wyglądu witryny w czasie optymalizacji SEO przyjdzie pora na zajęcie się treścią i zbudowanie rozpoznawalności marki. O ile content marketing w 2018 roku uwalnia się nieco z objęć natłoku słów kluczowych i wędruje w stronę kontekstowej pomocy internaucie (dzięki machine learning), o tyle promowanie brandu w ogromnej sieci nie odbywa się już tylko w oparciu o dystrybucję wartościowych linków do naszego portalu czy sklepu. Zadbać będziemy musieli także o wszelkie wzmianki, które roboty Google także wyłapią z najróżniejszych zakątków WWW. W obliczu takiej taktyki twórców algorytmu nie pozostaje nam nic innego, jak tylko pogłębić analitykę ruchu sieciowego oraz w miarę możliwości poszerzyć ją o narzędzia badające wszelkie napomknienia o naszej firmie. Pozwoli nam to na jeszcze skuteczniejsze prognozowanie trendów i potrzeb naszej grupy docelowej, a tym samym utrzymanie adekwatnej pozycji. Kiedy już sprostamy tym kilku zmianom liczba odwiedzin ponownie się zwiększy, a wraz z nią do góry zawędrują nasze słupki sprzedaży.

(Materiał Partnera)
© tarnowska.pl | Prawa zastrzeżone